Wyniki i podsumowanie V rundy STAG SMB i V rundy RSMOB

Zakończyła się emocjonująca 5 runda STAG SMB. Zawodnicy rywalizują w tym sezonie o wartościowe nagrody ufundowane przez naszych sponsorów AC S.A. producenta instalacji gazowych STAG, MSP-Motorsport i Trela Motorsport. Jeszcze przed startem imprezy okazało się że zwycięzca dwóch poprzednich eliminacji Paweł Pezowicz musi zamienić swoje BMW M3 z małą usterką na dwukrotnie mocniejsze ale mniej poręczne Audi RS6.

Impreza odbywała się w dwóch lokalizacjach, a w każdej po dwie konfiguracje prób sprawnościowych. Załogi zaczęły od najtrudniejszej i najbardziej skomplikowanej PS 1 Tor Białystok. Okazało się że moc to nie wszystko najlepszy czas próby osiągnął Piotr Naliwajko w małej Hondzie Civic. Drugi przejazd tej samej konfiguracji (PS 3) padł łupem Janusza Pietruczuka w BMW 328i. W tym samym czasie na parkingu przy byłej szkole WSAP załogi zmagały się z dość ciasną i wymagającą próbą gdzie w obu przejazdach najszybsza była załoga Chałko Krzysztof / Ślązak Maciej w BMW M3. Na półmetku imprezy na przegrupowanie i serwis jako liderzy wjechali Pietruczuk Janusz z Zareckim Sebastianem, jednak różnice czasowe były niewiarygodnie małe. Druga załoga w klasyfikacji generalnej po czterech próbach traciła zaledwie sekundę, a trzecia 2,5 sekundy.

Po zmianie konfiguracji prób zmienił się zupełnie charakter próby na Torze Białystok. Próba stała się krótka i szybka, ale jednocześnie trudna poprzez dwukrotny przejazd przez hopę. Na pierwszym przejeździe najszybszy był Janusz Pietruczuk z Sebastianem Zarzeckim, natomiast na drugim Paweł Pezowicz z Elizą Jabłecką. To zaskakujące jak tą samą próbę w podobnym czasie przejeżdża 700 km Audi Quattro (Pezowicz), + 0,2 sekundy 230 km przednionapędowa Honda Integra oraz + 0,3 sekundy 340 km BMW M3. Trzy różne układy napędowe, różne wagi i moce pojazdów a czasy prawie identyczne. Odwróconą trasę PS 6 WSAP również zdominował Krzysztof Chałko, a finałową PS 8 Janusz Pietruczuk.

Impreza skończyła się pierwszym w karierze zwycięstwem w klasyfikacji generalnej załogi Janusz Pietruczuk z pilotem Sebastianem Zareckim w BMW 328i. Pokazali szybkie i równe tempo, ustrzegli się błędów i wrócili do domu z kompletem punktów i pucharów za wygranie klasy K4 i pucharu RWD. Drugie miejsce w klasyfikacji generalnej ze stratą zalewie 2,3 sekundy zajęła załoga Krzysztof Chałko z Maciejem Ślązakiem w BMW M3, natomiast trzecie miejsce ze stratą 8 sekund do lidera załoga Piotr Naliwajko z pilotem Grzegorzem Wysockim co również jest życiowym sukcesem załogi w cyklu SMB wygrywając jednocześnie klasę K2.

W klasie K3 zwyciężył Piotr Samusiewicz z Izabelą Kisielewską jadąc Hondą Integrą, natomiast w klasie K1 załoga Maciej Rybak z Wiktorią Rybak jadąc Nissanem Micrą. Co ciekawe obie załogi przyjechały z Bielska Podlaskiego.

Wśród załóg z licencją sportową Łukasz Struk z Gabrielą Kąkol jadąc seryjnym Citroenem DS3 wygrali z Marcinem Abramowiczem jadącym profesjonalnie przygotowanym Peugeotem 206 rc. Czasami na ciasnych próbach seryjne współczesne dobrze się prowadzące auto okazuje się lepsze od agresywnej maszyny.

We wspieranej przez sponsora tytularnego cyklu klasie STAG LPG CUP najwięcej punktów zdobyła załoga Michał Łopato / Kaja Miszczuk drugie miejsce Rafał Niewiarowski / Burdon Monika a trzecie miejsce Maciej Gołek / Szymon Sławiński.

W klasyfikacji team najwięcej punktów zdobył ZIPE Rally Team.

Zapraszamy do zapoznania z kompletnymi wynikami:

Klasyfikacja końcowa

Klasyfikacja LPG CUP

Klasyfikacja TEAM

Wyniki poszczególnych prób znajdują się na stronie rs.indelimo.pl

Najbliższa impreza już 11 listopada – jubileuszowy 30. Rajd Niepodległości.